Pastaraisiais metais teko kaip niekada daug keliauti: autobusais, lėktuvais, traukiniais. Kaip ir kiekvienai transporto priemonei, taip ir traukiniams, galioja tam tikros taisyklės. Ką daryti, kad nepermokėtum už traukinio bilietą, ir ką daryti, kad kelionė traukiniu, pavyzdžiui, iš Berlyno į Šiaurės Vokietijos miestelį Greifswaldą netaptų brangesnė? Dalinuosi savo patarimais su jumis, gal jie jums padės planuojant keliones.
Kad keliavimas traukiniais yra brangus malonumas, supratau dar šią vasarą viešėdama Londone. Londonas turi puikiai išvystytą metro sistemą, tačiau važinėjimas po miestą traukiniu yra velniškai brangus malonumas. Štai, pavyzdžiui, vienos dienos 1-4 zonos bilietėlis miesto metro kainuoja 7,7 svarus (apie 30 Lt). Bet tai visai neblogas variantas, jei ketinate tą dieną važinėti daug. Tiesa, gerai tai, kad šis bilietėlis galioja ir miesto autobusams.
Kad keliavimas traukiniais yra brangus malonumas, supratau ir šiais metais keliaudama į Vokietiją. Man reikėjo atvykti į Vokietijos šiaurinės dalies miestelį Greifswaldą, todėl pasirinkau kelionę autobusu iki Berlyno, o po to traukiniu vykau iki Greifswaldo. Na ir ką jūs manote, kelionė traukiniu iki Greifswaldo man kainavo panašiai, kaip kelionė iš Lietuvos autobusu į Vokietiją. Kelionė autobusu iki Berlyno pirmyn ir atgal su iki liepos mėn. galiojančia bet kada įrašoma atgaline data kainavo tik 211 Lt, o štai traukinio bilietas Berlynas – Greifswaldas į vieną pusę man kainavo 36,50 EUR ir tai tik į vieną pusę. Perkant į abi puses – pirmyn ir atgal – traukinio bilietų kaina gerokai sumažėja, bet tada ant bilieto yra nurodomas labai tikslus laikas ir data, o tu turi būti tikslus kaip šveicariškas laikrodis ir jokiais būdais negali vėluoti. Taigi, o aš kadangi nežinojau savo tikslios grįžimo datos, tai traukinio atgalinio bilieto ir nepirkau. Mano draugas, kuris savaitgalį pas mane viešėjo, traukinio bilietą iš vieno Berlyno oro uosto (Flughafen Berlin-Schönefeld) į Greifswaldą pirmyn ir atgal į oro uostą su tikslia atgaline data nusipirko tik už 43 EUR, taigi, skirtumas tikrai yra nemažas, perkant bilietą į vieną pusę ir į abi puses su tiksliomis datomis.
Kad keliavimas traukiniais gali būti ir nelabai brangus malonumas, supratau tuomet, kai savaitgalį nusprendėme pakeliauti po Vokietiją. Mūsų tikslas buvo Liubekas, todėl nusipirkome vienos dienos galiojimo traukinio bilietą dviems. Ir jis tikrai kainavo ne tiek jau ir daug – 26 EUR – ir galiojo dviem asmenims. Traukiniais buvo galima važinėtis tik tame regione (Mecklenburg-Vorpommern), bet mums to visiškai pakako. Tą dieną traukiniu aplankėme net tris šio rajono miestus: Liubeką, Rostoką ir Stralsundą.
Taigi, klausimas, ar traukiniai yra brangi susisiekimo priemonė, gali turėti du atsakymus: taip, jei perki traukinio bilietą į vieną pusę ir be atgalinės datos, tikslaus laiko, jei keliauji vienas, ir ne, jei keliauji ne vienas, o su draugais ir perki grupinį bilietą, arba perki bilietą su tiksliomis atgalinėmis datomis ir laiku.
Laura Karpavičiūtė
Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.
Bendraukime. Klausk ir dalinkis savo patirtim.