X

Traukiniu nepramintais Europos takais

Atraskite vienus mieliausių Europos „paslėptų perliukų“ ir rinkitės šį maršrutą su 1 mėnesio trukmės InterRail Pass bilietu.

ANTWERP – UTRECHT – BREMEN – LÜBECK – TRAVEMÜNDE – WROCLAW – OLOMOUC – GRAZ – KLAGENFURT – VICENZA – BOLOGNA – LAUSANNE – LYON – AVIGNON – TOULOUSE – VITORIA-GASTEIZ

Šis maršrutas nukels į vienas geriausių vietų Centrinėje Europoje, kurias aplankyti dėl vienų ar kitų priežasčių daugelis keliautojų praleidžia progą. Čia taip pat nuostabu, kaip ir daugelyje populiarių vietovių, tačiau jomis dalintis reikės su žymiai mažiau lankytojų, o kartais ir visai nesutiksite nė vieno turisto.


Neįprastos Beniliukso šalių vietelės

Kelionė prasideda Belgijos mieste Antverpene – siurprizų kupiname mieste. Jie prasideda vos išlipus iš traukinio ir įėjus į Antverpeno centrinės stoties salę. Tai vienas gražiausių geležinkelio architektūros pavyzdžių Belgijoje, kartais pavadinamas netgi „Katedra“ – apžiūrėkite jį iš išorės. Šalia stoties yra Deimantų kvartalas, kuriame įsikūrę dešimtys juvelyrų dirbtuvių su akinamomis vitrinomis. Tai vienos didžiausių žydų ortodoksų bendruomenių Europoje namai. Nors miestas ir sulaukia daug lankytojų, einant Keyserlei gatve link miesto centro pastebėsite, jog turistų gausos čia nesijaučia. Priešingai, nei Briugėje, Gente ar Briuselyje. Prisėskite vienoje iš daugybės kavinių ar restoranų ir gėrėkitės flamandišku senamiesčio žavesiu, ragaudami gardžiai stiprų belgišką alų.

Iš Antverpeno nesunku nukakti į Olandiją, Roterdamą. Iš čia kas pusvalandį vyksta traukiniai į gražųjį universitetų miestą Utrechtą. Užgožiamas Domtoreno, aukščiausio bažnyčios bokšto Olandijoje, istorinis miesto branduolys išsaugo savo viduramžišką dvasią su painiu gatvių labirintu, išraižytu miesto kanalų. Daugelis senųjų sandėlių prieplaukose buvo perdaryti į barus ir restoranus, kuriuose galima smagiai papietauti ant kanalo krašto. Įsiliekite į vietinių gyventojų minią, lankykitės parduotuvėse, išsinuomokite dviratį, apvažiuokite apylinkes (Utrechto centrinėje stotyje yra dviračių nuomos punktas), sėskite į vandens dviratį ir apžiūrėkite judrias gatves, mėgaukitės miesto žavesiu bei gražia architektūra iš kanalų pusės.

Mažieji Vokietijos perliukai

Utrechto pagrindinė stotis yra didžiausias ir svarbiausias traukinių centras Olandijoje. Tad greituoju ICE traukiniu nesunkiai pasiekiama Vokietija. Duisburgo stotyje persėdus į kitą traukinį greitai pasieksite Brėmeną. Vaikštant Altštadtą (senamiestį) galima atsekti ilgąją Hanzos pirklių sąjungos sostinės istoriją, prasidedanti net 782 m.! Paslaptingas žvejų gyvenimas tradiciniame Schnoor rajone, nuostabi Jugendstill architektūra, susieta su viduramžiškais elementais Bottcherstrasse rajone, senasis uostas, kuris suteikė miestui turtus bei šlovę, dabar tapęs madingo naktinio gyvenimo vieta – visa tai verta aplankyti Brėmene.

Iš Brėmeno keliaukite šiaurėn, į Liubeką – Hanzos sąjungos miestų karalienę. Tyrinėjant akmenimis grįstas gatves, miesto sienas su puikiai išsaugotais raudonų plytų pastatais ir viduramžių pilimis tarsi keliauji laiku atgal.

Iš Liubeko per pusvalandį pasiekiama Travemiundė. Čia galima pasimėgauti Baltijos jūros pakrante puikiuose paplūdimiuose.

Rytų Europos brangakmeniai

Laikas keliauti į Lenkiją. Yra šeši dieniniai regioniniai greitieji reisai iki pasienio miesto Ščecina, kur reikia persėsti į traukinį, važiuojantį į Silezijos sostinę Vroclavą. Nors keliautojai jau pradeda atrasti jo spalvingą, istorinį centrą, jis nėra toks perpildytas kaip Varšuva, Krokuva ar Zakopanė. Ryški miesto pažiba yra Turgaus aikštė (Rynek). Tai viena didžiausių aikščių Europoje su gražiais ir spalvingais pastatais. Kiekvienas jų yra išskirtinis ir unikalus, kaip ir mažos parduotuvės bei kavinės. Skirkite laiko pasivaikščiojimui Ostrow Tumski rajoną, pereikite tiltus, jungiančius mažas salas Odros upėje. Akmenimis grįstos gatvės su senomis, ornamentinėmis lempomis sukuria neįtikėtinai romantišką atmosferą.

Iš Vroclavo pajudėjus rytiniu traukiniu į Katovicus galima spėti į kitą traukinį, vežantį į Čekijos miestą Olomoucą. Austrijos-Vengrijos imperijos laikus menantys pastatai šiame universitetų mieste sudaro stulbinantį kontrastą jaunatviškai studentijos energijai. Norint pajusti nostalgiją socializmui derėtų būti priešais gotikinę miesto rotušę vidurdienį, kai sumuša 1950-ųjų astronominis laikrodis – socialistinio realizmo šedevras, rodantis virtinę figūrų, simbolizuojančių komunistines vertybes – valstiečius, fabrikų darbininkus, mokytojus ir atletus. Tiesiai priešais laikrodį stovi barokinė kolona, vertinama kaip viena nuostabiausių religinių struktūrų Europoje, pastatytų Habsburgų dinastijos. Įėjus pro vartus į nuostabų parką, kuris pusiau supa senamiestį, galima pasivaikščioti gėrintis miesto panorama per XVII a. menančias sienas.

Daugiakultūrė istorija Austrijoje ir Italijoje

Iš Olomouco maršrutas veda į Austrijos sostinę Vieną. Iš čia dažnai kursuoja traukiniai į Štirijos miestą Gracą. Dauguma Austrijos svečių renkasi Vieną, Zalcburgą arba turtingą Tirolio, Zalckamerguto gamtą. Tuo tarpu Gracas pamirštamas. Tačiau šis miestas turi vieną iš geriausiai išlaikytų ir įvairiaspalvių miesto centrų. Unikalią vokišką, itališką ir balkanišką įtaką šis miestas sugėrė per amžius. Čia stovi klaidinantis laikrodžio bokštas – ilgoji rodyklė rodo valandą, o trumpoji – minutę. Modernaus meno gerbėjams rekomenduojama apžiūrėti šiuolaikinę Kunsthauzo (moderniojo meno muziejaus) fasadą.

Iš Austrijos keliaukite į Pietus – į Italiją. Greičiausias būdas ten nukakti yra autobusu. Jie priklauso Austrijos geležinkelių kompanijai, todėl čia galioja InterRail Pass. Yra dvi linijos: viena jungia Gracą su Klagenfurtu (7 reisai per dieną), o kitas jungia Klagenfurtą su Venecija (5 reisai per dieną).

Tad sveiki atvykę į penktą labiausiai lankomą šalį pasaulyje! Joje yra tiek įdomybių, jog galima drąsiai praleisti „didįjį trejetą“ – Romą, Veneciją ir Florenciją – ir atrasti mažiau žinomas vietas, kupinas stebinančio grožio. Viena iš jų yra magiškoji Vičensa, tik 30 min. kelio traukiniu nutolusi nuo Venecijos. Masinis turizmas dar neatrado šio brangakmenio. Vaizdingi pastatai, ramybė ir upių žavesys. Architektūros mėgėjus pritrenks Paladijaus vilų, sukurtų Andrėja Paladijaus XVI a., gausa. Jis laikomas vienu įtakingiausių visų laikų architektų. Paladijus yra vienintelis pastatų projektuotojas, kurio vardu pavadintas architektūrinis stilius.

Kiek piečiau nuo Vičencos yra Bolonija. Čia yra bene seniausias universitetas Vakarų pasaulyje. Miestas pasižymi jaunatviška dvasia, dominuojančiais raudonai-rudais pastatų atspalviais. Pamirškite žemėlapius! Bolonija yra miestas su gatvėmis-labirintais, kuriuose pasiklysti tiesiog malonumas. Kur beeisite, už kurio kampo bepasuksite, vis tiek išvysite didingą monumentą, kurių pilnos Bolonijos gatvės.

Kalnai ir vietinės spalvos tarp Šveicarijos ir Prancūzijos

Iš Bolonijos centrinės stoties maršrutas veda atgal į Šiaurę, į Šveicarijos miestą Lozaną. Šis puikus miestas įsikūręs ant Ženevos ežero kranto, fone matomi Alpių kalnai. Susipažinti su miesto istorija galima Cité rajone, kur yra gotiškoji Notre Dame katedra bei turgaus aikštė. Vakare galima aplankyti labiau modernų ir rafinuotą Flon rajoną.

Iš Lozanos regioniniu traukiniu keliaukite į Ženevą, iš kur regioniniu ar greituoju traukiniu pasieksite Lioną – antrą pagal dydį Prancūzijos miestą. Tai įdomus metropolis su gyvomis gatvėmis ir spalvingais renesanso pastatais. Pasivaikščiokite po senąjį Lioną (Vieux Lyon), pasikelkite pėsčiomis arba funikulieriumi į pasakišką Forviere baziliką – nuo čia atsiveria nuostabi miesto panorama ir, jei diena giedra, Monblanas.

Iš Liono bėgiai veda į popiežiaus miestą Avinjoną. Važiuojant palei Ronos upę ir vynuogynus atsiveria stulbinantys vaizdai – tai vienas vaizdingiausių maršrutų keliaujant traukiniu. Iš tolo žiūrint masyvieji Popiežiaus rūmai (Palais des Papes), rodos, užgožia visą šį viduramžišką miestą, aptvertą sienomis. Jų didybė tiesiog pribloškia. Miestas gali būti sausakimšas, ypatingai vasarą ir savaitgaliais, bet jei vengsite teritorijos aplink rūmus, atrasite ramų, jaukų ir netikėtai nebrangų miestą su ramiais parkais, kur tradicinę petankę (gatvės žaidimas, žaidžiamas su rutuliais) lošia vietiniai senjorai. Užbaikite savo viešnagę Avinjone su gėrimu vienoje iš gyvybingų „Place de l’Horloge“ aikštės terasų.

Kelias iš Avinjono į Tulūzą (su persėdimu Montpeljė) veda per akiai malonų kraštovaizdį. Iš traukinių stoties eikite tiesiai ir greitai atsidursite Rožiniame mieste („La Ville Rose“) su pastatais iš raudonų plytų. Siaurų senamiesčio gatvelių išplanavimas mena ankstesniąsias romėniškas gyvenvietes. Jeigu kada lankėtės Italijos sostinėje, pastebėsite dar daugiau architektūrinių panašumų – paprastų viduramžių laikų namų, prabangesnių kupolo formos bažnyčių, renesanso ir baroko rūmų, vaizdingų tiltų per Garonos upę. Nepaisant visos itališkos įtakos, Tulūza turi ypatingą prancūzišką žavesį. Nusipirkite ledų ir pastebėkite žmones, vaikštančius aplink Capitole aikštę. Tačiau tikrąją miesto dvasią pajusite ramesnėse vietose, kur mažiau žmonių.

Maršrutui baigiantis sėskite į traukinį, vežantį į Bajonę. Horizonte pagaliau pasimato ir Pirėnų kalnų juosta. Bajonėje persėskite į regioninį traukinį, vykstantį į Irun miestą Ispanijos – Prancūzijos pasienyje.

Ispanijos staigmenėlės

Nors Ispanijos nuostabi gamta, paveldas ir paplūdimiai pritraukia dešimtis milijonų lankytojų kiekvienais metais, ši didelė šalis turi daugybę paslėptų įspūdingų „brangakmenių“. Trumpa kelionė traukiniu iš Irun nugabens jus į vieną jų, Baskijos sostinę Vitorija-Gasteisą, kuri yra viena geriausiai laikomų Ispanijos paslapčių. Migdolo formos senamiestis su masyviais viduramžių pastatais bei unikalia etnine populiacija, vyresnio amžiaus vyrukai, dėvintys tradicines baskų beretes ir lošiantys kortomis ar domino ant gatvių suoliukų, grupės mokyklinio amžiaus vaikų, čiauškančių savo gimtąja euskara kalba, tradicinės, nacionalinės spalvos, iškabintos kur tik akys mato. Miestas yra paslaptingų žmonių tradicijų ir visiškai išskirtinės kultūros mišinys.

Gintarė :