KELIONIŲ ISTORIJOS: Italijos ieškojimai Romoje ir Sicilijoje

Puikių ir išsamių istorijų apie Italiją, o ypač apie Romą, apstu: lankytinos vietos, kryptys, istorijos faktai sistemiškai sudėlioti ir aprašyti. Tačiau kai pats savo akimis pamatai Trevi fontaną, kurį šimtą kartų jau esi regėjęs internete ar filmuose, kai pats vaikštinėji po įstabios architektūros Panteoną, savo rankomis glostai amžių nugludintus akmenis, tai yra Tavo kelionė, Tavo pažintis su turistų išvaikščiota šalimi. Pasidalinsiu savo įspūdžiais, nes net ir praėjus keliems mėnesiams, prisiminimai maloniai šildo sielą.

Šį kartą tai buvo ekspromtu sugalvotos vienos savaitės atostogos Sicilijoje, trumpam aplankant vieną iš labiausiai turistų lankomų miestų – Romą. Pigių bilietų ieškoti ilgai nereikėjo, tad beliko laukti skrydžio. Beje, visai puikiai sekėsi išsiversti visą savaitę tik su rankiniu bagažu. Tikrai apsimoka. Nes imant dar registruojamą bagažą būtų tekę pakloti papildomus daugiau nei šimtą litukų.Na ir kadangi tai pasakojimas apie Siciliją, apie Romą užsiminsiu trumpai.

Vienos dienos pažinti Romą tikrai nepakanka, bet pakanka ją įsimylėti ir norėti sugrįžti dar ir dar kartą. Neturintiems daug laiko turistams Roma yra dėkingas miestas – visos svarbiausios lankytinos vietos išsidėsčiusios netoli viena kitos, tad paspartinus žingsnį ir turint žemėlapį, per gerą pusdienį galima susipažinti su šiuo nuostabiu miestu. Norint aplankyti Vatikaną, žymesnius muziejus, pasimėgauti itališkais patiekalais, prireiks kelių dienų, bet tai jau kito pasakojimo pradžia. O mes, po trumpos pažinties su Italijos sostine, lėktuvu Roma – Trapani lėkėme susipažinti su didžiausia Viduržemio jūros sala – Sicilija.

Prieš išvykdama į Siciliją apie šią salą žinojau tik tiek, kad ji pasižymi gamtos ir architektūros įvairove. Mačiau nemažai turistų, kurie sustoję prie vieno ar kito lankytino objekto, skaitydavo kelionių vadove apie vietą, faktus, mitus bei kitus įdomius dalykus. Mes, jauni ir nerūpestingi, mėgavomės įspūdžio akimirka, tuo sunkiai nusakomu jausmu, kai ranka gali prisiliesti prie tūkstančius metų skaičiuojančios šventyklos griuvėsių. Savo buvimu troškome pajusti buvusią didybę.

Daug griuvėsių – taip dviem žodžiais galima apibūdinti Siciliją; bet gerąja prasme, nes čia kiekviename miestuke tikrai rasi senovę menančių pastatų, Senovės Romos galybę liudijančių šventyklų, jaukių ir tarsi į nedidelį kumštį susispietusių namukų senamiestį su akmeniu grįstomis gatvėmis ir paslaptingais kiemeliais. Siciliją valdė tiek daug skirtingų šalių valdovų, jog atrodo, kad istorija alsuoja kiekvienas akmuo.

Gamta Sicilijoje nuostabi! Kalnuotas kraštovaizdis, ant aukštų kalvų įsikūrę šimtmečius skaičiuojantys miestai, kurie pasiekiami išraitytais serpantinais, įspūdingi skardžiai, trukdantys pasiekti jūrą, bet atveriantys pasakišką peizažą. O dar Etna, kurios 160 km papėdė prilygsta Londono miesto dydžiui, o pats ugnikalnis su debesyse panirusia viršukalne, matomas iš toliausiai. Nors Sicilijos sala daugiau nei perpus mažesnė už Lietuvą, per savaitę apvažiuoti visą salą sunkiai įmanoma.

Mes, Trapani oro uoste išsinuomoję automobilį, aplankėme Sicilijos sostinę Palermą, susipažinom su jo naktiniu gyvenimu, nes tai studentų miestas, ir puikiai sutvarkyta autostrada kirtome salą pusiau, pasiekdami Kataniją. O tada leidomės žemyn, aplankydami Sirakūzus, Ragusą, Agrigento, Marsalos miestus ir mažesnius miestukus pakeliui.

Nakvynės, kaip tikri turistai, kaskart ieškodavome vis kitame mieste. Šis potyris labai įdomus – taip ir itališkai pramoksti, ir mašiną priparkuoji neįsivaizduojamo siaurumo gatvelėje, ir su barmenais pabendrauji, kurie yra tikros vaikščiojančios nekilnojamo turto agentūros :)

Etnos ugnikalnis vertas atskiro išsamaus aprašymo. Juk ne kiekvieną dieną tenka po kojomis jausti kunkuliuojančios žemės gelmių jėgą ir suvokti jos energiją. Įspūdį sustiprina apsilankymas 2500 metrų aukštyje, bet dar ne pačioje Etnos viršūnėje (mat šiemet ji buvo pakankamai aktyvi, tad pakilti negalėjome, o mums grįžus namo, po geros savaitės pasirodo ji iš tiesų „prašneko“ ir vėl išsiveržė). Temperatūrų skirtumas Etnos papėdėje ir užkilus į viršų svyruoja nuo +25 iki +3, tad teko apsirengti visus turėtus šiltesnius drabužius.

Žavus potyris kelionėse – bendravimas su žmonėmis. Visiškai nepažįstamais, kartais net nekalbančiais tau suprantama kalba, turinčiais šiek tiek kitokį pasaulio supratimą. Štai vieną šeštadienį užklystame į nedidelį žvejų miestelį, kuriame vyksta vestuvės. Visas miestelis laukia pasirodančios jaunosios, smalsaudami prisėdame ant suoliuko ir mes. Šalia prisėda 87 metų močiutė, kuri italų greitakalbe beria savo išmintį ir prisiminimus. Nieko nesuprantam, bet linksime galvom ir toks stiprus bendrumo jausmas apima.

Kitas bendravimo ir šalies pažinimo būdas – prisijungti prie Couchsurfing bendruomenės (tarptautinis tinklas, vienijantis keliautojus ir jų lankomas vietines bendruomenes). Taip interneto pagalba galima ne tik susirasti naujų draugų, gauti nemokamą nakvynę, bet ir pamatyti neturistines vietas ir kitu kampu susipažinti su nauju miestu. Romoje susipažinome su Domenico, kuris mielai pabuvo mūsų gidu ir parodė naktinę Romą. Ekskursiją užbaigėme sočia vakariene už 10 eurų vienoje siauroje gatvelėje pasislėpusiame restorane, kuriame dirba jo pusbrolis. Tenka pripažinti, jog tik vietiniai tikrai žino, kur parduodami skaniausi ledai ar geriausias espresso.

Beje, apie maistą. Be jo italų gyvenimas tiesiog neįsivaizduojamas. Maistas čia atskira tradicija, savotiška religija. Jo daug, jis skanus ir jį valgyti yra tiesiog ritualas – šeimos, draugai susirenka namuose arba miesto restoranuose ir keletą valandų valgo ir bendrauja. Puiki tradicija, tik gal to maisto kiek per daug mano menko tūrio skrandžiui. Svarbu žinoti, jog vakarienė čia prasideda kiek vėliau nei mums įprasta – apie 20 ar 21 valandą, tad jei nenorite restorane liūdnai sėdėti vieni, planuokite vėlyvą vakarienę. Na o sekmadienį išvis daug kas nedirba, tad turėkit tą omeny, norėdami pavalgyti, rasti nakvynę ar apsipirkti.

Dar galima būtų parašyti apie svetingus hostelių šeimininkus, žavią italų verslumo gyslelę, chaotiškas vairavimo taisykles, elegantiškus vyrus, mamų sijonų nenorinčius paleisti italų vaikinus… Tiek įspūdžių į kelionių stalčiuką prisikroviau per savaitę. O prisiminsiu ilgai.

Ciao!
Viltė

KELIONĖS FOTOGALERIJA: ROMA ir SICILIJA

Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.