KELIONIŲ ISTORIJOS: Mes tailandietiškai

Kartais atrodo, kad svajonės ir lieka svajonėmis… Pasvajoji, jog kada nors norėtum nuvykti į tuos kraštus, kur saulei besileidžiant į vandenyną horizonte išvysti prabėgančias pačias nuostabiausias dienos akimirkas!
Šį kartą besvajodama supratau, kad aš TIKRAI keliauju į Tailandą! 13 valandų kelionė lėktuvu (atrodo, turėtų būti varginanti) prasideda „iškilmingai“ – su plačiausia šypsena veide ir aikčiojimais „Pažiūrėk, pažiūrėk, kaip gražu! Aš netikiu savo akimis! Mes keliaujam!“

Iš tiesų, kelionei nieko nesiruošėme, tiesiog internete apžvelgėme, kokios yra pagrindinės lankytinos vietos, į ką turėtume orientuotis. Didžiausias mano tikslas buvo gyvai pamatyti ir paglostyti džiunglių platybėse besiganančius drambliukus! :)

„Greitai“ prabėgus 13 valandų kelionei pasiekėme pagrindinį tikslą – Tailando sostinę Bankoką. Daug laiko sugaišome, kol praėjome visų oro uosto pareigūnų patikras, užpildėme dokumentus, susimokėjome (nesistebėkite, kad tailandiečiai dirba lėtai – užpildyti du laukelius lapelyje jie sugeba per 10 min.!)… Bet galų gale išlindome iš oro uosto ir patekome į gatvę, pilną taksistų. Pagaliau keliaujame į viešbutį! Pasakėme tikslų viešbučio adresą taksistui, o jis tiksliai nežino, kur mus vežti, suka aplink ratus Bankoke, kol galiausiai šiaip netaip randa :) Smagumai, smagumai mus užklupo tik nusileidus Bankoke. :) Bet pagaliau viską ištvėrėme ir galėjome džiaugtis kitomis likusiomis 13 dienų!

Aplankyti, pamatyti norėjosi labai daug, bet per tiek mažai laiko tikrai visko nespėsi. :)

Ką nuveikėme Bankoke

Naktinis Bankokas ir pagrindinis smalsuolių turistų mėgiamas rajonas Potpangas. Šiame rajone yra daugybė masažų salonų, siūloma įvairiausio lygio šou – pasidairyti verta. Tame pačiame rajone vyksta didžiulis naktinis turgus, tad gražių dalykėlių galima įsigyti tiek lauktuvėms, tiek savo reikmėms.
Karalių rūmai ir Wat Phra Kaeo šventykla – tai kompleksas, spindintis auksu bei prabanga. Kadaise buvusi Siamo karalystės vadovų rezidencija, dabar Didžiųjų rūmų kompleksas, yra viena pagrindinių turistinių traukos objektų Bankoke. Lankantis rūmuose tiesiog būtina aplankyti Karališkąsias laidojimo ir karūnavimo sales. Rūmų komplekse stovi žymioji Smaragdinio Budos šventykla „Wat Phra Kaew“, kurios centre – XIV a. sukurta 45 cm aukščio žalio mineralo Buda auksiniais drabužiais. Tai viena švenčiausių Tailando vietų, tad nepamirškite, kad turite būti apsirengę atitinkamai. Moterys neturi būti apnuoginusios pečių bei kojų!
Wat Arun (Aušros šventykla). Šis žymus Bankoko objektas yra Čiao Prajos upės Thon Buri pusėje, priešais Didžiųjų rūmų kompleksą, todėl iš Bankoko pusės lengvai pasiekiamas laiveliu. Nepaisant šventyklos pavadinimo, geriausios sąlygos fotografuoti būna vėlyvą popietę, kuomet besileidžianti saulė raudonai nudažo dangų už šventyklos.
Wat Pho. Viena didžiausių ir seniausių Bankoko šventyklų, užimanti 80 000 m² plotą ir turinti didžiausią Budą ir jo atvaizdų kolekciją mieste. Bene didžiausią įspūdį šventykloje paliko 45 m ilgio ir 15 m aukščio Budos, žengiančio į Nirvaną, paauksuota statula.
Pasivaikščiojimas po Lumphini parką – tai didžiausias parkas Bankoke, didelio įspūdžio nepalikęs, tačiau vakarėjant smagu pasivaikščioti jame.
Pavalgėme kinų rajone. Čia patekus pamiršti, kad esi Tailande! Kinų rajonas Bankoke labai triukšmingas ir spalvingas. Čia rasite daugybę krautuvėlių, aukso papuošalų parduotuvių, prieskonių ir liaudies medicinos priemonių parduotuvių bei, žinoma, kinų restoranų ir užkandžių kioskelių. Tad čia būdami tikrai nepraleidome progos pavakarieniauti. Visas gyvenimas virte verda naktį!
Labai svarbu Bankoke pasivažinėti „tuk tuk‘ais“! Kainuoja labai nebrangiai (visada derėkitės su vairuotojais). Mums pavyko beveik visą dieną smagiai pakeliauti, aplankyti dar nematytas vieteles vos už 5 Lt! Mokėkite dėrėtis ;)

Toliau už Bankoko… Ir dar daugiau grožybių!

Pagrindinius objektus Bankoke aplankėme per kelias dienas. Laikas ruoštis tolimesnėms kelionėms. Tam į pagalbą pasitelkėme vietines kelionių agentūras. Čia mums suorganizavo keliones į Damnoen Saduak plaukiojantį turgų (aišku, dabar šis turgus yra tik turistinė vieta, tačiau laaabai įspūdingas), į Ayutthaya ir kt. (neteiskite, bet daugiau nepamenu, ką aplankėme, nors tikrai žinau, kad aplankėme tikrai labai daug vietų ;))

Trumpai apie aplankytas vieteles… Prisipažinsiu, aš buvau „apšalusi“ iš nuostabos, kaip ten nepakartojama. Kiekvieną kartą vis daugiau ir daugiau „pyškėjo“ fotoaparato mygtukas (keliaujant į Tailandą būtinai pasiimkite kelias fotoaparato korteles, nes aš parsivežiau 16 GB :) nuotraukų, o dar kiek filmukų ir kitų nuostabių vaizdų, netilpusių į atminties kortelę… : )

Damnoen Saduak plaukiojantis turgus. Daugelis šaltinių teigia, kad prekyba plaukiojant valtimis – tai tradicinis prekybos būdas Pietryčių Azijoje. Tačiau, kaip pati pamačiau, tai tik labai gražus bandymas priminti tai, kas būdavo senovėje. Šiais laikais tai tik šou, kuris, pripažinsiu, mane pačią pavertė to šou dalimi, kur plaukiojau visą laiką „išsižiojusi“ :) Čia vietiniai prekeiviai valtyse labai įmantriai išsidėlioja suvenyrus, vietinius vaisius, daržoves, saldumynus. Be to, valtyse netgi gamina maistą! O tuo tarpu turistai plaukia valtelėmis ir gėrisi visomis šiomis grožybėmis, įsigyja (derėdamiesi, tačiau tikrai permokėdami) įvairiausius dailius dalykėlius. Aš irgi išragavau įvairių, dar nematytų vaisių, prisipirkau krūvą kvepiančių, ryškių, natūralių prieskonių ir, kas be ko, nuotraukų su pačiais gražiausiais kadrais – čia jų prisigaudyti tikrai verta! :)
Ayutthaya – tai senoji Tailando sostinė, įspūdingų apgriuvusių šventyklų, paminklų miestas, viena labiausiai turistų lankomų vietovių Tailande. Ajutaja yra senovės miestas, kurį reikia aplankyti norint geriau suprasti tailandiečių šaknis, kultūrą. Beje, Phra Nakhon Si Ayutthaya istorinis parkas įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą. Wat Phra Ram – viena seniausių Ajutajos šventyklų, pastatyta vietoje, kur buvo kremuotas karalius U Thong. Prie įėjimo pastatytas iškilmingas dramblys. Wat Mahathat buvo karaliaus vienuolynas, garsėjantis Budos galvos atvaizdu, persipynusiu medžio šaknimis. Wat Phra Si Sanphet – didžiausia Ajutajos šventykla. Ir dar daug kitų nuostabių vietų, kurias tikrai verta aplankyti.
Kanchanaburi – tai viena iš 77 provincijų Tailande. Atvykę čia pasinėrėme į neįprastą pasaulį :) Kwai upės didybė pribloškė. Pasiplaukiojimas upe su bambukiniais plaustais, nakvynė džiunglėse prie Kwai upės (baugu, tačiau ir labai įdomu!). Aplankėme žymųjį tiltą per Kwai upę, dar kitaip vadinamą Mirties keliu, kuris skirtas žmonėms, žuvusiems statant šį tiltą. Traukiniu pravažiavome pačią baisiausią Mirties kelio vietą uoloje, kur ir baigiasi šis kelias. Pamatėme be galo įspūdingus krioklius – ne tik kelis mažesnius, pavienius krioklius, bet ir visą nacionalinį krioklių parką! Vieni už kitus vis didesni ir gražesni vandens kriokliai džiugina akeles bei maloniai nuteikia ausis tyrais gamtos garsais!

Laikas keliauti į hipių salą!

Apkeliavę visas vieteles, kurias išvardinti ir apipasakoti reikėtų dar kelių valandų, pagaliau pasiekėme egzotiškąją salą Koh Phangan! Kelionė iš Bankoko traukiniu per visą naktį, vėliau kelionė autobusu 2 val. ir dar 3 val. plaukimo keltu. Tačiau buvo verta ir labai verta! Patekau į rojaus kampelį! O ten – trys dienos laisvės jausmo. Gyvenome bungalou nameliuose ant jūros kranto :)

Koh Phangan sala yra rytinėje Tailando pusėje. Tai tikras egzotikos kampelis, žinomas dėl baltų smėlio paplūdimių ir turkio spalvos vandens. Koh Phangan garsėja Mėnulio pilnaties vakarėliais (Full Moon Party), rengiamais kiekvieną mėnesį. Tačiau sala turistams gali pasiūlyti kur kas daugiau nei visą naktį trunkantys šokiai: šventyklas, krioklius, nacionalinius parkus, kaimelius ir, žinoma, nuostabaus grožio paplūdimius. Šios salos grožybes apkeliavome iš vietinių gyventojų išsinuomoję motorolerį (pati geriausia priemonė apkeliauti nedidelę salelę ir išvysti pačias gražiausias vieteles!)

Vertėtų paminėti, jog šią salą supa dar gal 40 salelių, į kurias vykdomos ekskursijos su „speed boat“. Neatsispyrėme ir užsisakėme vienos dienos ekskursiją aplankyti šias saleles. Kai kurios salelės – tik viena uola, į kurią nei išlipsi, nei ką, tačiau grožis neišpasakytas. :)

Ir taip pasibaigė mano nepamirštama egzotinė kelionė į Tailandą! Beje, mano svajonė pamatyti, paliesti drambliukus išsipildė su kaupu ;) Neišduosiu kaip, nes bus proga nukeliauti jums patiems! :)

P.s.: Nepamirškite išbandyti tailandietiško masažo! :)

Gintarė

KELIONĖS FOTOGALERIJA

Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.