KELIONIŲ ISTORIJOS: Trumpai apie atostogas Kos saloje, Graikijoje

Kaskart planuodama atostogas ieškau keliautojų patarimų internete, o suradus mintyse visuomet dėkoju tiems, kurie pasidalina savo kelionių įspūdžiais ir patarimais.Šįkart savo įspūdžiais ir patarimais pasidalinsiu ir aš.Taigi, trumpai apie atostogas Kos saloje, Graikijoje.

Kelionė Laikas 2010 m. birželio pabaiga – liepos pradžia. Pirkome paskutinės minutės kelionę, išvykimas iš Varšuvos, kelionių organizatorius – ITAKA. Kadangi lenkiškai nesuprantam, buvo šioks toks diskomfortas, bet visi gidai moka anglų kalbą, tai paklausus visuomet paaiškindavo viską, ko mums reikėjo. Kelionė vyko sklandžiai, tiesa, skrydžiai buvo naktį (iš Varšuvos apie 22 val., iš Kos – apie 2 val. nakties; kelionės trukmė – apie 3 val.). Skrendant atgal šioks toks nepatogumas yra tai, kad kambarį viešbutyje reikia palikti iki 17 val., o autobusas į oro uostą išveža tik apie vidurnaktį, žodžiu, lieka ilgas vakaras – nei pliaže gulėt, nei po miestą slampinėt :) Beje, už papildomą mokestį kambaryje galima pasilikti, kiek širdis geidžia.

Kos sala: lankytini objektai ir kiti atostogų malonumai

Apsilankymas Kos saloje buvo mano pirma pažintis su Graikija. Aš Graikiją visuomet įsivaizdavau kaip baltų namukų su mėlynom langinėm šalį. Turėčiau pastebėti, kad Kos saloje toks vaizdas – gana retas (išskyrus Zia kaimą). Čia daugiau visokių „griuvėsių“, archeologinių vietų, liudijančių turtingą salos istorinę praeitį.

Bene žymiausias turistinis objektas – Asklepio – senovės laikų ligoninė-sanatorija, kurioje Hipokratas plėtojo medicinos mokslą. Kos sala – Hipokrato gimtinė. Į Asklepio iš Kos miesto centro galima važiuoti mini traukinuku, dviračiu (atstumas – apie 4 km, tiesa, visada į kalną), motoroleriu ir, aišku, automobiliu (apie nuomos kainas žr. skiltyje „Transportas“).Pati sala nėra labai įspūdinga nei gamta, nei architektūra. Įdomesnis objektas – terminiai šaltiniai (Thermes; atstumas nuo Kos miesto – apie 10 km). Tiesa, kai lauke karšta, o birželio pabaigoje jau tikrai karšta (apie 30 laipsnių), ten geriau važiuoti naktį – tada maudynės karštame vandenyje būtų didesnis malonumas.

Dar viena galima ekskursija – išvyka į Zia kaimą, kur labai gražus saulėlydis ir galima pamatyt programą „Graikų naktis“. Programos esmė – vakarienė restorane, klausantis graikiškos muzikos ir stebint šokėjų pasirodymus. Čia toks labai komercinis reikalas, bet nuotaikos negadina.

Galima plaukt ir į kitas salas. Mes buvom Nisiros, kur yra gražus miestelis – salos sostinė (čia jau yra baltų namukų su mėlynais langiukais) ir vulkanas (užgesęs jau). Galima pasivaikščiot po vulkano kraterį ir šiaip pasigrožėt netradiciniu kraštovaizdžiu.

Na, o didžiausias salos malonumas – geras oras ir bekraščiai smėlio paplūdimiai: vieną dieną vienas, kitą dieną kitas. Bene egzotiškiausia viena – Agio Stefano Beach – čia gulint pliaže visą dieną galima grožėtis mažute salele su maža balta bažnytėle. Geresni plaukikai gali ten ir nuplaukti (per dieną matėsi ne vienas toks narsuolis).

Transportas

Saloje labai malonu važinėtis dviračiu, yra daug dviračių takų (nuomos kaina parai – 3-5 eurai). Galima nuomotis motorolerį (15-20 eurų parai) ir su juo apvažiuot visą salą, nes atstumai nuo Kos miesto nėra dideli, toliausiai iki Kefalos – apie 40 km. Automobilio nuomos kaina – nuo 40 eurų parai. Autobuso bilietas mieste kainuoja apie 1 eurą (kaina didesnė perkant autobuse ir važiuojant naktį). Kelionė mini traukinuku į Asplepio (į abi puses) – 5 eurai.

Viešbutis

Apollon Hotel, 4 žvaigždutės, pusryčiai ir vakarienė. Internete galima rasti labai prieštaringų atsiliepimų apie šį viešbutį, bet mano bendras įspūdis – buvo geriau, nei tikėjausi. Pusryčių pasirinkimas labai ribotas ir per savaitę visiškai nusibodo, o vakarienei jokių priekaištų. Pasirinkimas gal ir nėra labai didelis, bet tikrai pakankamas (2-3 pagrindiniai patiekalai, įvairios salotos, kelių rūšių makaronai su 2-3 rūšių padažais, vaisiai, kelių rūšių desertai), o skonis tikrai geras. Paminėsiu, kad esu labai išranki maistui :)

Viešbučio teritorija didelė ir labai žalia (savotiškas kontrastas išdegusiai salos gamtai). Žodžiu, tikras botanikos sodas, kuriame auga visos mūsų kambarinės gėlės, tik 10-20 o gal ir daugiau kartų didesnės. Teritorijoje yra tvenkinukas, tiesa, nelabai įspūdingas, su gulbėm ir pelikanu, o šalia viešbučio – aptvaras su stirnom ir stirniukais (ar kažkokiais panašiais gyvūnais). Turėtų patikt vaikams.

Viešbutis ramioje vietoje, nors yra tavernų ir parduotuvių. Nuo viešbučio iki Kos miestelio centro – apie 30 min. kelio pėsčiomis. Galima važiuoti autobusu (važiuoja maždaug kas pusvalandį, gal kiek rečiau).

Tiek mano padrikų įspūdžių apie atostogas Kos saloje. Nors tai buvo mano pirmas apsilankymas Graikijoje, bet iš to, ką teko girdėt ir matyt, tai daryčiau išvadą, kad Kreta tikriausiai atitinka mūsų Palangą, Santorini – Nidą, o Kos – Šventąją. Žodžiu, paprasta sala, su gerais smėlio paplūdimiais, kur pilna barų ir parduotuvių, bet beveik nėra baltų namukų su mėlynom langinėm. Gerai tai ar blogai, spręskite patys :)

Neringa

Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.