KELIONIŲ ISTORIJA: 3 sesės, 5 dienos, Gardos ežeras ir itališki ypatumai

Viskas prasidėjo nuo to – „lekiam bet kur, tik mes, nors vienai dienai atsigerti kavos!“. Taigi, gėrėm kavą 5 dienas. Nusprendėme keliauti į Įtaliją, kadangi radome pigų skrydį į Milaną. Keliavome tik su rankiniu bagažu. Jo pakako ne tik rūbams, bet ir maistui pirmai pradžiai ☺

Buvome girdėjusios, skaičiusios, kad keliaujant į Italiją būtinas aplankyti objektas – Gardos ežeras. Po kelionės galiu patvirtinti – tikrai taip! Išsikėlėm kelionės tikslus – išsinuomoti automobilį ir apvažiuoti visą Gardos ežerą, pasiekti Veroną ir Veneciją.

1 diena. Po pietų jau kvėpavome itališku oru Bergamo oro uoste. Nieko nelaukėm ir pasiėmusios raktelius sėdome į išsinuomotą automobilį. Visos kelionės metu mūsų pagalbininkė buvo navigacinė sistema. Labai rekomenduoju, nes taip keliauti tiesiog patogiau. Žiūrint į žemėlapį ir dairantis į gatvių užrašus praleisite didžiąją dalį Italijos grožio. Ne naujiena, jog Italijoje reikia susimokėti kelių mokesčius važiuojant autostrada. Išvažiuojant iš Bergamo yra pirmieji automatai, kur reikia pasiimti bilietėlį, o kitame punkte, baigiantis autostradai, tą patį bilietėlį reikia įkišti į automatą ir susimokėti ekrane nurodytą sumą. Patarimas – bilietėlį reikia kišti TIK vieną kartą! Kadangi mums pasirodė, jog mūsų bilietėlio neužfiksavo, bilietėlį ištraukėme, įkišome dar kartą, tada vėl ištraukėme, vėl įkišome… Reziumė, vietoj 7 eurų mums užfiksavo 63 eurus. Nepasimetėme ir bandėme suktis iš situacijos. Susiradome vyruką, posto prižiūrėtoją. Kaip žinoma, italai nėra linkę kalbėti angliškai, tad susišnekėti nelabai pavyko. Rankom ir visaip kaip mojavome, kol išaiškinome problemą. Jis mums išrašė kvituką, susimokėjome tuos kelis eurus ir atsikvėpusios keliavome toliau.
Pirmąją dieną apvažiavome ketvirtadalį ežero (iš pietų link šiaurės). Visas kelias driekiasi palei ežerą, pravažiuojant įvairius miestelius. Stabtelėjome Lazise miestelyje. Sužavėjo iš pirmo žvilgsnio, nuostabi pakrantė, prieplauka, puikus oras, laimingi žmonės. Gaila, neturėjome daug laiko, nes jau vakarėjo ir skubėjome į Torri Del Benaco miestelį, kuriame praleidome pirmąją naktį.

2 diena. Antros dienos tikslas – užsikelti keltuvu į kalnus. Malcesine miestelyje keltuvas kelia į maždaug 1700 m aukščio kalną. Patarimas – bilietus reikėtų pirkti po 15:00 val., tuomet bus pigiau. Automobilį palikome mokamoje požeminėje automobilių aikštelėje. Nors apačioje šilta, viršuje temperatūra siekia kelis laipsnius, todėl kylant į kalną būtina šilčiau apsirengti. Bėda ta, kad užkilus į viršų buvo gana didelis rūkas, todėl pilnai nematėme viso grožio iš aukštai.
Toliau tęsėme kelionę ir atvažiavome į Riva del Garda miestelį. Pačiame ežero gale, gana užkampyje, esantis miestelis pasirodė kiek niūrokas. Šią ežero dalį supa didžiuliai kalnai, kalvos, todėl saulė pasislepia gana anksti. Nepaisant to, miestelis gražus, jaukus, įrengti paplūdimiai maudynėms, gražūs parkeliai, takai. Patarimas – automobilį statyti ne pagrindinėje prieplaukoje (arčiau centro), o kiek ankstesnėje. Atstumai nėra dideli, o sumokėjome dvigubai mažiau. Antrąją naktį praleidome čia, kalnų apsuptyje.

3 diena. Šiek tiek nukrypus nuo maršruto, maždaug už 4 km aplankėme krioklį. Nors nebuvo nieko stebuklingo, bet verta ☺
Tęsėme kelionę į Sirmionę – iš šiaurinės ežero dalies į pietinę. Kairioji ežero dalis turi ypatingai daug tunelių, tad nemaža kelio dalis slepiasi juose. Nors skubėjome į Sirmionę, negalėjome pravažiuoti kelių miestelių. Sustojome atsigerti kavos ir trumpam pasižvalgyti. Labai žavu! Ir matėsi visa kita ežero pusė, kurią jau apvažiavome. Pavyzdžiui, Limone Sul Garda turi labai žavią krantinę…
Vakarėjant pasiekėme tikslą. Šį kartą nakvynę leidome nebe kalnų apsuptyje ir ramybėje, o miesto centre, kur daug šviesų, šurmulio ir žmonių.

Nakvynė Torri del Benaco miestelyje prie Gardos ežeromore
Riva del Garda miestelis Italijoje prie Gardos ežeromore
Limone Sul Garda miestelis Italijoje prie Gardos ežeromore

4 diena. Turėjome pasiskubinti, nes ši diena buvo skirta ir Sirmionės aplankymui, ir Venecijai. Keliavome į pusiasalį, kur yra Castello Scaligero pilis, Grotte di Catullo griuvėsiai, muziejus (gerai, kad turėjau ISIC pažymėjimą, tai bilietus pirkau su nuolaida). Pavaikštinėjome siauromis gatvelėmis, čia labai daug parduotuvėlių, kavinių, barų. O pačiame pačiame pusiasalio gale yra paplūdimys, vadinamas Jamaikos paplūdimiu.
Turėjome judėti toliau. Į miestelį, esantį šalia Venecijos, atvykome apie 18 val. vakaro. Gyvenome kempinge, naujuose namukuose su visais patogumais. Labai gera vieta! Iki pačios Venecijos reikėjo vykti autobusu (apie 20-30 min.). O nuo gyvenamos vietos iki stotelės eiti apie 10-15 min. Venecijoje buvo šlapia, lynojo. Žinojome vieną, turime spėti į paskutinį autobusą ir pasivaikščiojimams turėjome vos porą valandų. Apėjome daug. Ėjome nuo centrinės stoties gatvelėmis, tilteliais iki pat pagrindinės aikštės. Pareiti atgal į stotį būtų užtrukę per ilgai ir nebūtume spėjusios į paskutinį autobusą. Paklausinėjom gyventojų, ką mums daryti ir kaip greičiausiai pasiekti stotį. Mums patarė lipti į vandens autobusą (šalia pagrindinės aikštės), kuris plukdo iki pat autobusų stoties. Taip ir padarėm. Puikus būdas pasižvalgyti po Veneciją ir jos kanalus ☺ Taigi, spėjome į paskutinį autobusą.

5 diena. Oras nedžiugino, lijo. O mes buvome nusipirkusios bilietus į atrakcionų parką „Gardalendas“. Ilgai dvejojusios, ką daryti, pasiryžome eiti į parką. Juk svarbu ne koks oras, o kokia apranga! Lietui lyjant, vis vien leidomės nuo visų kalnelių. Buvo dar smagiau! Pliusas – eilėse visiškai nereikėjo laukti. Todėl spėjome apeiti visą parką.
Vakare, apie 23 val., jau turėjome priduoti automobilį oro uoste. O mums dar liko Verona. Iš parko keliavome link jos. Gaila, trūko laiko. Verona taip pat labai gražus, romantiškas miestas. Didžiąją miesto dalį pamatėme tik pro automobilio langus. Išlipome tik kartą. Nuėjome iki Romeo ir Džiuljetos balkonėlio ir šalia esančios aikštės, kurioje yra Arena di Verona amfiteatras.
Nuo Veronos iki Bergamo oro uosto gera valanda kelio. Viską spėjome laiku, grąžinome automobilio raktus, dokumentus ir turėjome laukti skrydžio, kuris buvo tik paryčiais… Bet gera kelionė atpirko visas laukimo valandas!

Sesės Gardalendemore
Sesės Venecijojemore

Dar vienas patarimas – pradėti kelionę aplink Gardos ežerą geriau dešiniąja ežero puse. Ši pusė gyvesnė, daugiau atvirų kelių ir miestelių. Ir dar – keliauti geriausia maždaug nuo antrosios pavasario pusės, kai šyla orai, pradeda žydėti visi medžiai ir kita augmenija! ☺

Justė

KELIONĖS FOTOGALERIJA

Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.