X

Vaiduokliškos geležinkelio ir metro stotys

Daugybę metų kelionės traukiniu buvo vienas greičiausių būdų nusigauti iš vienos vietos į kitą ir kiekvienas miestelis ar net kaimas turėjo traukinių stotis. Kuomet automobiliai ir lėktuvai užvaldė žemės ir oro kelius, daugelis traukinių stočių buvo apleistos. Yra netgi šiais laikais pastatytų metro stočių, tačiau dabar apleistų ir niekam nereikalingų. Nebent tik vaiduokliams ir labai smalsiems keliautojams ☺ Dabar galime tik įsivaizduoti, kokie keleivių srautai judėdavo šiose stotyse, kokios emocijos liedavosi išlydint ar pasitinkant keliautojus ir kt.
St. Martin metro stotis, Prancūzija
St. Martino vaiduokliška metro stotis yra Paryžiuje, 8 ir 9 linijoje tarp Strasbourg – Saint-Denis ir République stočių. Ji buvo uždaryta 1939 m., Antrojo Pasaulinio karo pradžioje ir buvo atnaujinta po Prancūzijos išvadavimo. Bet galiausiai vėl buvo uždaryta, nes kita stotis yra vos už 100 m. Anksčiau stotyje prieglobstį rasdavo benamiai, tačiau jų pasitaiko ir šiomis dienomis. Įėjimas į Saint-Martin stotį galimas iš gatvės. Įėjimas išpaišytas grafičiais.
Kaip atvykti. Tiesiog skriskite lėktuvu į Paryžių ir tęskite kelionę viršuoju transportu.
Chamberí stotis, Ispanija
Tai vaiduokliška stotis Madride. Ispanijos sostinės gyventojai daug metų mąstė, kas nutiko su šia stotimi. Visi apie ją žinojo, nors nebuvo pažymėta žemėlapiuose ir traukiniai čia nestodavo. 1966 m. dėl logistinių sumetimų šios stoties buvo atsisakyta. Ji buvo pastatyta naudojant “ atviro koordinavimo“ metodą, pagal kurį, darbuotojai visiškai iškasa gatvę, ir tik tada stato stotį, tada gatvę vėl viršuje. Stotis buvo pilna grafičių ir šiukšlių, kol ispanai 2008 m. nusprendė ją paversti muziejumi, kuris būtų lankomas nemokamai. Čia pamatysite 1919 m. reklamas su tuo metu Madride galiojusiais keturženkliais telefonų numeriais, kasas ir kitas stoties relikvijas, išlikusiais beveik 100 metų.
Kaip atvykti. Skristi lėktuvu į Madridą ir tęsti kelionę viršuoju transportu.
Canfranc‘o stotis (Estacion Canfranc), Ispanija
Ji yra Ispanijoje, Huesca provincijoje, netoli sienos su Prancūzija. Stotis pastatyta 1928 m. Deja, jau po kelerių metų tapo aišku, kad geležinkelis nepatenkins pradinių lūkesčių. Bėgant metams reikalai vis blogėjo ir tik Antrojo Pasaulinio karo metais viskas šiek tiek atsigavo. Paskutiniais karo metais geležinkelis buvo uždarytas dėl karo metu padarytos žalos taisymo. Atidarytas jis vėl buvo 1948 metais, tačiau jau be didelio suinteresuotumo. 1970 m. įvyko traukinio avarija. Nors įvykio metu niekas nežuvo, tai tapo puikiu pretekstu uždaryti tarptautinę liniją. Pagal savo įrenginių ir mechanizmų mastus ji užima antrąją vietą Europoje. Šiuo metu stotis naudojama tik vietinėms kelionėms Ispanijos pusėje ir tai yra ko gero labiausiai savo resursų neišnaudojanti geležinkelio stotis visame pasaulyje. Tačiau reikia pasidžiaugti, kad 2010 m. čia prasidėjo pirmieji rekonstrukcijų darbai.
Kaip atvykti. Galima skristi lėktuvu į Barseloną ir tęsti kelionę traukiniu iš Barselonos, persėdant Saragosoje.
Aldwych Tube metro stotis, Anglija
Aldwych metro stotis buvo atidaryta 1907 m. Londono centre Strand vardu, ir uždaryta 1994 m. dėl to, kad nebuvo padengtos remonto išlaidos. Tačiau stotyje dažnai filmuojamos filmų scenos.
Kaip atvykti. Skristi lėktuvu į Londoną ir tęsti kelionę viršuoju transportu.

Kymlinge metro stotis, Švedija
1970 m. Stokholmo institucijos sugalvojo tęsti metro liniją toliau link Kymlige. Bet dėl kažkokių priežasčių buvo pastatyta tik pusė ir palikta tokioje stadijoje dėl pasikeitusių planų. Metro buvo atidarytas 1975 m. Nors ši vieta galbūt ir toliau veiks, bet ji ir toliau turės vaiduoklių stoties reputaciją. Žmonės sako, kad „tik mirusieji išlipkite Kymlinge“. Paskutiniu metu diskusijos dėl darbų atnaujinimo vėl prasidėjo, tad tai šiek tiek teikia vilčių, kad stotis bus išbraukta iš vaiduokliškų stočių sąrašo.
Kaip atvykti. Skristi lėktuvu į Stokholmą ir tęsti kelionę viršuoju transportu.

Pinkenba geležinkelio stotis, Australija
Apleista stotis Pinkenba miestelyje, Brisbeno priemiestyje, Australijoje. Stotis pastatyta toliau nuo miesto, tad stovi beveik laukuose. Pinkenba geležinkelio stotis atidarytas 1882 m. ir 1993 m. Dabar šią vietą pasiglemžė šiukšlės… Vaiduokliška vieta iš tikrųjų.
Kaip atvykti. Skristi lėktuvu į Brisbeną ir tęsti kelionę autobusu (stotelė visai šalia).

Echizen-Tano, Japonija
Echizen-Tano yra stotis Japonijoje, Ono, kuri labai neseniai apleista. Apie ją nėra daug informacijos. Ar galite įsivaizduoti, kaip moterys senovėje bėga žemyn platforma su savo skėčiais link traukinių, kuriais grįžta jų mylimieji? Galbūt jie dar vis ten, tik pavirtę vaiduokliais.
Kaip atvykti. Skristi lėktuvu į Nagoją arba Osaką ir tęsti kelionę traukiniais.

Gintarė :