KELIONIŲ ISTORIJOS: Savaitgalis Londone ir jo apylinkėse

Pasitaikius progai įsigyti pigius lėktuvo bilietus į Londoną, su draugu nusprendėme nepraleisti puikios galimybės paįvairinti laisvalaikio. Juolab, į Londoną ketinome nuvykti vasarą, tačiau taip ir neprisiruošėme. Taigi, zigzag.lt nusipirkome bilietus vienam spalio savaitgaliui ir tikėjomės, kad ruduo dar nebus labai įsisiūbavęs. Ir nors bilietus pirkome neatsižvelgdami į tai, ar pavyks susitikti su Londone gyvenančiais draugais, o tiesiog paskatinti puikios progos, savaitgalį praleidome visi kartu.
Bilietus įsigijome likus beveik dviems mėnesiams iki skrydžio, tad turėjome pakankamai laiko sugalvoti, ką norėsime veikti, aplankyti, kur nuvažiuoti. Tačiau viskas susiklostė taip, kad likus porai dienų iki kelionės supratome, kad neturime nei plano, nei vizijos. Taigi nusprendėme tiesiog atsipalaiduoti ir viską spręsti ekspromtu :)Po 2 su trupučiu valandų skrydžio nusileidome Stansted oro uoste Londone. Kaip ir planavome, draugai mus pasitiko ir, kaip paaiškėjo, nutarė „globoti“ visą savaitgalį :) T.y. pasirūpino nakvyne 4* viešbutyje, transportavimu. Kai pajudėjome iš oro uosto, jau buvo vakaras, todėl nusprendėme vykti tiesiai į viešbutį. Ką tikrai gerai pamenu, tai kad iš pradžių buvo labai neįprasta, kad eismas vyksta priešinga kryptimi. Važiuojant automobiliu, o ypač prasilenkiant su priešprieša atvažiuojančiu kitu, vis atrodydavo, kad kelias per siauras :) Todėl gavusi pasiūlymą sėsti už vairo, vis dėlto atsisakiau :)

Apie 10 val. atvykome į viešbutį, kuris buvo ~30 km nuo Londono. Užsiregistravę ir apžiūrėję kambarius, nutarėme vakare dar nueiti į viešbučio baseiną ir pirtis. Ryte teko „laimė“ susipažinti su tikrais angliškais pusryčiais, kurie, beje, manęs visai nesužavėjo. Esu pratusi būtinai ryte pavalgyti, tačiau ne tiek daug ir ne tokio sunkaus maisto. Tiesa, jis buvo skanus, jokių priekaištų dėl kokybės neturėjome nei vienas. Taigi papusryčiavę ir pasistiprinę visai dienai (buvo sunku atsiplėšti nuo kėdės :) ), pažintį su Londonu nusprendėme pratęsti naudodamiesi metro.

Antrą viešnagės Londone dieną sąžiningai paskyrėme pažinčiai su šiuo miestu: aplankėme British Museum, National Gallery, Tower of London, Tower Bridge, Big Ben, Bekingemo rūmus (tikėjausi daugiau, o jie mums pasirodė tik pilki, blogąja prasme), Parlamento rūmus (gotikinis grakštumas ir tuo pačiu didybė paliko didžiausią įspūdį), Trafalgaro aikštę ir kitas „privalomas aplankyti“ vietas. Po visos dienos ant kojų vakare norėjosi tik kristi į lovą.

Trečią dieną vėl kaip reikiant pasistiprinome ir palikome viešbutį, kuris buvo užsakytas dviems naktims. Nutarėme, kad turint tik 3 dienas Anglijoje, Londono įžymybių užteks, todėl tądien nusprendėm aplankyti apylinkes – nuvažiavome į Windsor Castle – Karalienės rezidenciją. Tiek pats Windsor miestelis, tiek pilis ir ekskursija buvo labai įdomi. Miestas mažutis, bet toks senovinis, angliškas, o gero įspūdžio negadino net ir suvenyrų bei kitų turistams skirtų parduotuvėlių perteklius ir didelis turistų srautas. Vaikštinėdama Windsore supratau, kad tokia Anglija buvo mano vaizduotėje – senoviška, inteligentiška, šiek tiek snobiška.

Windsore prabuvome beveik visą dieną, todėl gerokai praalkę nusprendėme nebekartoti klaidos (nes dieną prieš tai pietavome Londono centre, turistų intensyviai lankomoje kavinėje ir žiauriai nusivylėme, kadangi maistas buvo siaubingas (nepabijokime to žodžio)), todėl važiuodami link Swindono stabtelėjome užmiesčio pub‘e. Alumi šiek tiek aplietas stalas ir ne itin švari grindų danga tik iš pačių pradžių privertė suabejoti, nes būtent čia pajutome angliškų pub‘ų dvasią. Per visus televizorius rodė futbolo varžybas, padavėjos bendrauja „gyvai“, natūraliai, kiti lankytojai garsiai ir nuotaikingai šnekasi, juokiasi, šūkauja (tonas priklauso nuo futbolo įvykių), aplinka taip pat pasirodė kur kas jaukesnė nei iš pradžių – prietema, žemos skliautinės lubos, odiniai patogūs kampai ir minkštasuoliai, dideli mediniai stalai. Kas dėl maisto, jį taip pat galima tik girti, nes porcijos didelės, buvo labai skanu ir, palyginti, nebrangu.

Po puikios vakarienės važiavome į Swindoną, kur gyvena mus globoję draugai, pakeliui pravažiuodami pro, kaip jie sakė, tipiškus angliškus kaimus – tvarkingus, apšviestus, prižiūrėtus namus su gražia aplinka, sodais. Todėl galima drąsiai sakyti, kad angliški kaimai yra visiškai kitas dalykas nei lietuviški – skiriasi tiek išvaizda, tiek pati sąvoka.

Paskutinę dieną Anglijoje praleidome Swindone – pasivaikščiojome po miestą, apžiūrėjome žymesnes vietas, tačiau daug laiko neturėjome, nes kelionei iki oro uosto skyrėme 4 val. Beje, važiuojant buvo pasirodę, kad ir jų gali neužtekti, nes buvome patekę į 20 km automobilių spūstį magistralėje, tačiau galiausiai laimingai pasiekę Stansted oro uostą, vidurnaktį grįžome namo.

Monika

Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.