KELIONIŲ ISTORIJOS: Dalelė Skandinavijos

Labai norėjosi gyvenime kažko naujo ir neatrasto, pamatyti naujas vietas, naujus žmones, kitokią kultūrą ir gamtos bei architektūros stebuklus – norėjosi pakeisti aplinką, išvykti ten, kur niekas manęs nepažįsta, kur kalbama kita kalba ir kur yra daug vandens, nes sako, kad vanduo atneša ramybę. Tad po vasaros darbų nusprendžiau išvykti pailsėti savaitgaliui. Kelionės maršrutas buvo Talinas – Helsinkis – Talinas. Norėjosi iš arčiau pamatyti Skandinavijos šalis.

Kelto bilietus užsisakėme zigzag.lt puslapyje. Ir jau pradėjome ruoštis kelionei. Iš namų teko išvykti 2 val. ryto ir leistis autobusu į kelionę. Kol visi autobuse miegojo, aš žiūrėjau pro langą. Nors buvo ir labai tamsu, žiūrėjau į medžių šešėlius, lyg tikėdamasi kažką pamatyti. Važiavome tikrai ilgai.

Pirmasis mūsų sustojimas buvo tik prie Estijos sienos. Tuo metu jau aušo puikus rytas. Pravažiavę Estijos sieną, pajudėjome prie pirmojo mūsų objekto – Jagala krioklio. Turiu pabrėžti, kad labai nustebino, kad estai turi tokį neapsakomo grožio gamtos reiškinį. Tai kol kas buvo didžiausias krioklys, kokį mačiau savo gyvenime. Gaila, kad laiko praleidome ten visai nedaug, nes išties ten derėtų pabūti ilgiau. Šis krioklys yra net 8 metrų aukščio, vaizdas tikrai neapsakomas.

Kita mūsų stotelė buvo Talinas. Jame pirmiausiai nuvykome prie žymios Talino skulptūros pavadinimu „Russalka“ (Undinė) – tai buvo laivo pavadinimas, o paminklas, vaizduojantis angelą, skirtas laive žuvusiems pagerbti. Apžiūrėjome pakrantę, nuo kurios matėsi didingi keltai.

Vėliau pajudėjome link Petro I – ojo namelio ir Jekaterinos parko, kuriame išvydome daugybę rūšių gėlių ir krūmelių. Pats Jekaterinos parkas tiesiog nuostabus. Jis tapo turistų lankoma vieta, čia žmonės mėgsta ir knygą paskaityti, pabėgioti ar tiesiog romantiškai pasivaikščioti. Šiame parke gausybė fontanų bei suoliukų – pasakiška vieta. Aplankėme ir Jekaterinos rūmus, kurie buvo Petro I – ojo dovana jai. Rūmų kiemelyje stovi galingasis Poseidonas.

Apžiūrėję nuostabius rūmus ir parką, patraukėme prie pačios Talino širdies – senamiesčio. Labiausiai nustebau tuo, kad Talinas turi tiek nuostabių architektūros paminklų, gatvelių, nuostabios gamtos. Įdomiausia tai, jog Talino senamiestis yra gana aukštai ir norint patekti į jį reikėjo lipti dideliais akmeniniais laiptais. Tačiau iš viršaus vaizdas nuostabus – matosi visas miestas kaip ant delno. Tarp tvirtovės sienų tiesiog virė gyvenimas. Čia daugybė suvenyrų, parduotuvių, jaukių kavinių, gyva mugė, daugybė žmonių bei amatininkų. Įdomu tai, kad paukščiai čia nebijo žmonių, o kaip tik eina prie jų, kadangi turistai maitina paukščius savo maistu. Apžiūrėję miesto stogus, patraukėme į mugę, kurioje išties praleidome daug laiko. Daug visko išragavę, nusipirkę buvome jau tokie pavarge, tad išskubėjome į viešbutį pailsėti.

Antrąją dieną atsikėlėme šeštą ryto ir išskubėjome į keltą. Mūsų keltas turėjo pravardę – salota, nes buvo itin žalios spalvos. Plaukdami į Helsinkį grožėjomės Baltijos jūra, šcherais bei laivais. Nespėjome išplaukti, o jau pasiekėme ir krantą, nes keltas kėlėsi tik 2 val. Ir šis laikas neabejotinai praskriejo žaibo greičiu.

Atvykę į Suomijos sostinę – Helsinkį pirmiausia nuskubėjome prie itin populiaraus paminklo, kuris vaizduoja vargonus. Šis kūrinys pastatytas kompozitoriui Jean Sibelius. Vargonai padaryti iš 600 vamzdelių, o jų forma simbolizuoja Šiaurės pašvaistę. Šis statinys kasmet pritraukia daugybę turistų – daugiausiai jų iš Azijos šalių.

Kitas mūsų vizitas buvo Heurekos mokslų muziejus. Jame praleidome itin daug laiko: galėjome išbandyti įvairius mokslininkų sukurtus dėsnius, pasitikrinti savo atmintį ar atlikti psichologinius testus. Čia gulėjome ant vinių, pakėlėme automobilį, važiavome dviračiu per lyną ir net ėjome virve. Tai išties šauni vieta visai šeimai.

Viską išbandę išvykome apžiūrėti vieną garsiausių bažnyčių pasaulyje. Tai bažnyčia, kuri įrengta uoloje ir uždengta kupoliniu stogu. Kalbama, kad kiekvienas garsus muzikantas turėtų sugroti šioje bažnyčioje ir tik tada įvyks stebuklas – šis muzikantas bus garsus visame pasaulyje. Ši įspūdinga bažnyčia tikrai unikali ir patenka į pasaulio įdomiausių bažnyčių dešimtuką.

Atgavę dvasinę ramybę keliavome link Senato aikštės. Joje gausu įspūdingos architektūros. Visai šalia daugybė prekybos centrų bei turgaus aikštė. Praleidę trumpą laiką Helsinkio širdyje išskubėjome į mūsų laukiantį kruizinį laivą – pasiruošėme keliauti namų link.

Šįkart plaukėme kruiziniu laivu ir net du kartus ilgiau – 4 val. Kelionė tikrai neprailgo, vėl grožėjomės Baltijos jūra. O vėliau išvažiavome namo. Kelionė tikrai buvo kupina įspūdžių. Tai buvo puiki galimybė pabėgti nuo kasdienybės, pajusti kitą kultūrą, kalbą, pamatyti tai, ko dar nemačiau. Ši Skandinavijos dalelė suteikė džiaugsmo visam gyvenimui.

Gabrielė

KELIONĖS FOTOGALERIJA

Pasidalinkite savo kelionių įspūdžiais ir nuotraukomis su kitais keliautojais.