KELIONIŲ ISTORIJOS: Trumpa kelionė į Koso salą

Nors ir Lietuvoje rugpjūtis lepino karštu oru, skaisčia saule ir žydru dangumi, sugalvojome keletą dienų iš savo atostogų praleisti vienoje iš Graikijos salų – Kose. Daug kas sakė, kad šiais metais, keista, bet oras ten nėra toks karštas kaip visada, bet mes vykome ne dėl oro ☺ Norėjosi pabėgti nuo kasdienybės, patirti naujų įspūdžių, pakeliauti. Visuomet laikausi nuomonės, kad bet kokia kelionė žmogų padaro turtingesnį.

Tuomet, kai nusprendėme kažkur išvykti, labai garsiai visi aptarinėjo Graikijos ekonominę situaciją. Gal tai įtakojo tikrai neblogą lėktuvo bilietų kainą internete. Vykome be registruoto bagažo. Skrendant su Ryanair kompanija kelioms dienoms tikrai pakako rankinio bagažo.

Taigi, mūsų laukė trumpa kelionė į Koso salą. Turėjome tik 4 dienas Kose. Tai nusprendėme apsistoti pačiame Koso mieste. Užsisakėme mažą, jaukų viešbutuką „Yiorgos Hotel“ su pusryčiais. Tikrai nesuklydome. Buvo tvarkinga, švaru ir jauku. Ten dauguma mažų viešbutukų savininkų yra tiesiog šeimos, kurios ten vietoje ir dirba. Svarbiausias rodiklis renkantis apgyvendinimą buvo kondicionierius, kadangi tuo metu tiek dieną, tiek naktį temperatūra laikėsi apie 30 laipsnių karščio.

Kadangi numatomos atostogos nebuvo itin ilgos, tai nusprendėme, kad iš anksto užsisakysime ir pervežimo paslaugą iš oro uosto į viešbutį ir atgal. Ir tikrai džiaugiamės, nes atvykome, mūsų iš karto laukė moterėlė su nuoroda į autobusą. Į jį kvietė pagal viešbučio pavadinimą. Kelios minutės ir mes jau kelyje į Koso miestą. O iki jo 20 km, juk reikia pusę salos ilgio nuvažiuoti ☺ Visi kalba angliškai.

Tik atvykus į viešbutį buvome įspėti apie nemažą pabėgėlių skaičių gatvėse. Matyt suveikė nuovargis ir laimė, apėmusi sėkmingai atskridus į salą, kad net nesureagavome. Pasidėjus daiktus iškeliavome vakarieniauti į miestą. Tiesa, viešbučio savininkas geranoriškai papasakojo apie šalia esančias kavines – tavernas, kur kas skanu, pigu ir ko geriau vengti. Pasinaudojome juo pasiūlymu ir gardžiai vakarienei šlamštėme aštuonkojį ir gėrėme Retsiną.

Naktinis Kosas buvo šiek tiek tamsokas. Gatvės šviestuvai buvo paskendę tamsoje, tik kavinės ir pramogų salelės bei keli šviestuvai skleidė šviesą. Bet jautėmės saugiai ir tai tikrai negadino naktinio pasivaikščiojimo.

Sekančią dieną nuo pat labo ryto saulė kaitino balkoną taip, kaip rankena galėjo net nudeginti ☺ Išėjome ieškoti paplūdimio. Galėjome rinktis ir visai šalia esantį miesto paplūdimį, bet ten jau buvo anksčiau atskubėję keli šimtai pabėgėlių, kurie kūrė savo ateities planus palapinėse ar tiesiog atgulę ant smėlio, kartono dėžių.

Paėjome kokius 3 km ir atradome tikrai švarius ir gražius paplūdimius. Praktiškai visus paplūdimius buvo okupavę barai, bet ten yra nemokami gultai, skėčiai, o jeigu neužsisakysi vandens ar šaltos arbatos – tikrai niekas neišvarys. Toliau neturėjome jėgų eiti, tai labiausiai iš visų patiko paplūdimio dalis, kurioje šeimininkavo „Alibaba“ kavinė. Švarus smėlis, geras ir saugus įėjimas į jūrą, skaidrus vanduo, patogūs gultai. Vandens batų tikrai nereikia.

Jeigu dar apie paplūdimius, tai buvom nuėję ir į visai šalia Kos Marina esančius paplūdimius, kuriuose jau gultai buvo mokami (dienos metu 3 €/gultas, vakare 3 €/2 gultai). Kažkaip galvojau, kad irgi bus švaru, gražu. Juk kai moki už kažką, nori, kad bent kažkiek tvarkos būtų. Deja. Gultai aplūžę, įėjimas į jūrą baisus, akmenys didžiausi, be vandens batų – niekur, smėlyje ne tik šimtai nuorūkų, bet ir mėtosi ką tik išgerto alaus buteliai. Kadangi buvome susimokėję, tai praleidome pora valandų.

Turėjome tik keletą dienų Koso saloje, todėl sprendėme, nuomotis automobilį (kainos nuo 50 €), bagį (nuo 35 €) ar imti ekskursiją, kur per keletą valandų pamatai svarbiausius objektus ir nereikia vairuoti siaurais ir vingiuotais takeliais.

Taigi, vieną dieną praleidome ekskursijoje po Koso salą. Pradžioje galvojome, kad visgi liksime dienoti paplūdimyje, kadangi ekskursijos autobusas turėjo atvykti 9:00, bet 9:30, jo dar nebuvo. Pasiskambinome į agentūrą, kur užsakėme ekskursiją, tai sako „taip taip taip, jau važiuojame. 5 minutes my friend“. Iš tikrųjų už 5 minučių sulaukėme transporto ir judėjome link pirmojo sustojimo taško Asklepiono – seniausios ligoninės. Taip pat aplankėme Kardameną, Zia miestelį, kuriame suvenyrai buvo žymiai pigesni nei Kose. Čia pat atsiveria ir nuostabi salos panorama. Kefalos kurorte gėrėjomės nuostabiais paplūdimiais. Aplankėme ir senovinį graikų stiliaus namą ir dar daug įvairių gražių Koso salos vietovių. Ekskursija truko tik iki 17 val. Nepavargome ir visai nesigailėjome, kad vykome. Jautėmės pamatę pakankamai ☺

Kitą dieną vakare grįžome į savo vėsųjį Kauną, kur laukė tie patys darbai ir kasdienybė. Tik mes jau šiek tiek kitokie.